Friday, February 22, 2008

Kini kembali..

hallu...
setelah abisnye minggu exam yg sangat memenatkan itu, akhirnye aku kembali ke blog ku ini..
ari ni aku rase cam nak berbahase ibunda dan malas nk tulis in english..
sekarang aku cuti dan menunggu result yg entah bile keluarnye..tp aku mls nk pikir lg psl result..
Overall aku x rase slamat ngan performance aku mase exam ari tuh especially Medicine..ntahla..tgkla rezki aku cmne..

Rabu lepas aku dh pegi opis KTDI dan telah mendaftar utk hostel semester depan..
aku, K.Has, dan Marina dah sepakat nk berpindah ke bilik baru di mana kitorang leh duduk serumah..Setelah hampir setahun duk kat bilik aku di blok F tuh dengan 3 org lagi bdk nursing, aku terase tension dan slalu depress sbb jauh ngan kengkawan..walaupun bdk nursing tuh baik2 blake tp manekan same ngan kawan seperjuangan..so, rabu lepas, aku n Fariza pegila bilik aku di KTDI untuk mengemas barang2 aku (thanx a lot ija!)..tp barang2 aku x pindahkan lg ke bilik baru walaupun knci dh pulangkan kat opis..aku mintak tolong bdk2 nursing (Syie, Fiza and Iffah) jagekan sampai weekend ni..memandangkan diorang ade kat bilik weekend ni dan leh tolong bukak pintu rumah (sbb pintu rmh pn aku dh kene pulangkan), jd lehla pndahkan weekend, lagi2 ade keluarge utk tolong aku angkut brg2..utk kemas brg2 di bilik baru, mngkin aku n Fariza leh kemas sket2 time cuti ni..Rumah aku tuh sekarang ade sorang senior 5th year tp bln 3 nih dah abih..so, maybe bile dh start sem depan, ade satu blk kosong.


'My first Homemade Sushi'


Ari nih, aku dah buat sushi pertama aku seperti yg aku ckp kat nani..terime kasih kpd Nani yg mengajar kat blog die care nk buat sushi. Setelah memberi barang2 dan bhn2 keperluan , ari nih, dgn dibantu mak dan Fariza, akhirnye menjadik jugak sushi tu.. seronok betol buat sushi sendiri lagi2 time menggulung tuh..mcm2 rupe ade mule2 tuh tp dh beberape kali buat jadik jugakla..bile dh buat sendiri, tau2 jela mesti nk banyak isinya..sampai tersembul2 isinye..haha..walaupun rasenye x same cam kar kedai, tp at least puas leh wat sendiri..x pe, lain kali taula nk modify ape..td pun mase buat mule2, x cukup seaweed..abis kat aku ngan Ija je..Nasi dan Inti punyela bnyk lg..so, tgh hari td aku n Ija pegila kedai "100 yen" mencari seaweed tuh..

'100 yen Shop, Tmn Connaught, Cheras'

aku memang suke sangat kedai tuh sbb brg2 kat situ comel2 n dijual ngan harge murah2..mostly brg2 hanrgenye RM4.90..agaknye nilai 100 yen tuh bersamaan ngan RM4.90 kot..dah name pun 100 yen, surela kedai tuh jual brg2 keluaran Jepun..banyak bende pelik2 ade kat situ..yg challenging nye, kite kene agak ape kegunaan die sebab label and instruction brg2 tuh sume dlm bhse Jepun! Huhu..Mengharapkan gambar kat paket tu je (tu pun kalau ade)..Cume satu je sebab aku x slalu leh pergi kedai tuh, susah sgt nk parking..td pun, rezki aku sbb ade parking..aku ingat klu x de, nk gi beli seaweed kat Giant je..akhirnye, bkn seaweed je yg aku beli..aku ade beli bekas air, highlighter, penyendal pintu dan sushi rolling mat( saiz besar)..Aku suke betol ngan satu bekas air yg aku beli nih..sebelum isi air, bekas die kempis dan leh dilipat..senang nk bwk gi memane..bile dh isi air, kembong je..unik gile..Ija pn beli due tige bende gak kat situ..Kedai tuh sentiasa buat aku rase nk pergi lagi lain kali..

'Bekas Air sebelum dan selepas diisi air'

2 comments:

MiLuViA said...

rs best je kedai 100 yen tu
buleh tk kite tgkp gmbr depan tu
n kata kite kt jepun

amni inma said...

haha..boleh..asalkan x nmpakla kedai kat sebelah2 tuh..hehe..