Monday, June 16, 2008

Weekend ku..

Di dalam kesibukan yg slalu dialami oleh org2 yg slalu tangguh wat cwu mcm aku nih, sempatla lagi aku pulang ke rumah pada hujung minggu lepas utk bersama2 ke PD kerana ada family day utk department ayah..walaupun pada awalnye x mau ikut, tapi akhirnye pergi jua memandangkan dh lame betul aku x join family aku gi holiday..
memandangkan pagi sabtu tuh aku, ayah and mak aku ade appointment ngn dr kiropraktik kami, maka bertolaklah kami tgh hari tuh dlm kol 12.00.berhenti jap mkn tgh hari and meneruskan perjalanan..sampai dan check in,solat pastu terus turun pantai utk acara sukaneka..
kami semua dh diberi kumpulan masing2.aku yg sepatutnye rumah biru, tetibe masuk rumah oren gara2 ayah aku yg nk suruh aku ganti mak aku yg x brpe sihat..dan menyebabkan 'kekecohan' di kalangan rumah biru kerana kehilangan seorang tenaga pemain(cewah..haha)

.:bergambar sebelum mule game:.

.:acara tarik tali(fariza bertudung hitam):.

.:saye bertudung hitam:.

.:tarik ayah,tarik:.

sebenarnye banyak lagi game2 yg ada tapi tidakla diuploadkan gambar..amatla worn out selepas bertarik tali..dah la earlier kene lawan with 2 other teams to get into final..dan the other team yg also dpt final tuh hanye perlu lwn sekali je!it's so not fair..then mase final sume dah keletihan and dapatla kami gelaran naib juare sahaje..dan keesokan harinye sehingga ke hari ini, amatlah sakitnye seluruh badan yang dh lame x exercise nih..huhu..sehingga lebam tanganku..huhu..x pernah sebelum ni main tarik tali smpai lebam..


Kami, kumpulan oren yg dinobatkan sebagai juara keseluruhan..bangge2..

.:Sebelum dinner mlm tuh:.

Bersedia tunggu utk beratur amik makanan..Notice that we chosed the table nearest to the buffet table back there? haha..


The dinner that night was fun.The food was nice eventhough satu meja dinner tuh rocking mcm perahu..kenape??mane taknye, dibaginye pisau roti utk wat potong daging..klu daging tuh empuk giler x pela gak..tp disebabkan aku nih penggemar daging esp lamb, disabarkan hati dan dikuatkan semangat gak memotong daging tuh..nasib x tercampak je..haha..and mujo meja tuh hanye ade aku, adik2 ku dan 2 lagi anak kawan ayah aku yg kecik2..so, x dela malu sgt..

Selepas upacara makan, tibalah masa persembahan dan permainan teka-teki diselang seli ngn acara cabutan bertuah..memule ade pertunjukan pakaian beragam oleh kanak2 bwh 5 tahun..and the kids were very the chumelicious in their costumes..and my sister was chosen to be a jury..wah, i think she deserves the job since she is a fashion maniac..

then, adela beberape games yg kebanyakannye meng'involve'kan kanak2..i think it was a great idea since the kids were having fun unlike other occasion where the kids were not involved and it must be so boring for them..macam malam tuh, sampaikan ade beberape budak siap bersila dpn pentas sbb nk berebut jwb teka-teki punye pasal..

habis acara kanak2, then tibela mase org2 dewasa membuat persembahan..sebnarnye staffs from each department yg kne perform and it was a pertandingan..So, then since it was a competition, the juries must be from a 'badan2 berkecuali' So, the MC announced who the juries are" Juri pertama kite, En. Razif (my dad, so clap clap), juri kedue, isteri En. Razif (my mom??apakah? clap2 again) dan juri ketiga, anak en. Razif (Huh???)" . Nasib baik senang je keje die, juz pick 1st, 2nd and 3rd place among the 3 performances sesuke ati..so, aku pn pilih jela yg mane aku rase menghiburkan aku mengikut tempatnye..haha..

then the final acara, it was poco-poco..oh, i olredy forgotten the steps. it has been so long ago when i last menari poco-poco nih..but luckily my sister remembered it after a few tries.My father was supposed to be the instructor at the front tp sbb die pn lupe, disuruhnye adik aku tuh wat kt depan. bile dh lame x poco2, bile dh dpt tngkap steps tuh and wat ramai2, best pulak..

And later that night, walaupun teramatlah penat dimana sume familyku terus rebah atas katil, aku ngn rajinnye(rajin ke??) bersengkang mate menyiapkan case write up..huhu..tp hanye leh bertahan sampai 2.30 je pagi tuh and terus tido..

.:Berposing di balcony selepas breakfast:.
.:Gambar terakhir sebelum berangkat pulang:.

7 comments:

mYshah said...

owh bestnye~ nak itot!!!! :)
gratz ek, kumpulan ko menang :) tapi btol ke ni~? kui3
nway kimut len kali nak wat blog round ajak aku,F5 kui3

alialalala said...

wah bestnye...
kte pun lama x holiday ngn 1 family..aiyok!

amni inma said...

shah: ei, betol tau..bak kate one of kawan ayah aku tuh, semangat pasukan belande..hehe..

alialala: ye lala..selagi boleh bersame mereka, gunelah peluang..terase semakin lame akan semakin byk tanggungjwb yg pelu dipikul..

FaNa said...

bestnya ko...aku ni dh 2 bulan x balik..mak aku je dtg cni takpon aku blk sban..best2

ctfarsha said...

waaahh.. seronoknye family day
last aku ade time ayah aku navy dulu
itupn time aku last umo 12 la..
pastuh aku da x join..sbb da msuk asrama.. huhu
hihi..igt lagi masuk pertandingan baju cantik..hahaaahh...
main kutip gula...telur dlm sudu..aisshh..
pastu mkn dgn bnyk skali....
sgt seronok..=)
rase nk jadi kanak2 lagi...adoi..

amni inma said...

a'ahkan farah..bestnye zaman kanak2 dulu..x yah nk pk ape2..life as a kid sgtla simple nye..

Anonymous said...

best kimot pnye holiday.. mesti x nk balik klj kan.. hehehe.. merapatkan ukhwah antara family.. best ah...
sy x pnh pn g holiday dgn family.. sob.. sob.. sob..